Wist ik niet - nu wel

Events

Wist ik niet - nu wel

Vorig jaar november (alweer bijna een jaar geleden!) besloot ik voor mijzelf te gaan beginnen. Met een lief bedoeld 'duwtje' van de oprichter van Social Embassy - waar ik werkte als senior Strateeg - frustraties van de dingen willen plannen op tijdstippen dat het mij uitkomt, en eigenlijk een rekensommetje, claimde ik deze domeinnaam. 

Hipsters

Dat daarvoor tig andere plannen de revue zijn gepasseerd, heb ik eigenlijk niet veel mensen verteld. Ik wilde bijvoorbeeld een koffiebar openen. Maar toen ik zag dat er honderd hipster-koffietenten als paddestoelen vanuit de Amsterdamse straten schoten, heb ik dat idee maar geparkeerd. En kun je nagaan: Ik had al een investeerder en iemand die mijn barista's op internationaal hoog niveau wilde opleiden. Maar Roosroasts werd het niet.

Prachtige merken

Merkwerker werd het dus wel. De term gebruik ik al sinds 2008. Omdat ik geloof in social mediagebruik vanaf de werkvloer omdat het zo lekker 'smoelt' en nog vele andere redenen die mijn bureaunaam laden. Social advies trajecten voor oa AVROTROS, de Koninklijke Bibliotheek, BEN en advocatenkantoor DLA Piper kwamen op mijn pad. Fantastische merken en dito klanten. Maar ik werd ook gevraagd om als dagvoorzitter op te treden voor diverse interne en externe social events. 

Dagvoorzitter als 'dienst' 

Daar ging ik lol uithalen. Ook omdat ik weer dingen anders moest gaan doen. Verhalen aan elkaar knopen. Bruggen bouwen naar volgende sprekers, publiek blijven boeien en meer. Lastig, maar ik leerde weer. Van anderen en van de soms harde feedback (jaja via Twitter) die ik daarna kreeg. Dat dit een van de leukere diensten is om klanten verder te helpen, wist ik toen niet, nu wel.

Van de week kreeg ik het verzoek om dagvoorzitter te worden voor een event in maart volgend jaar (voor de hashtag gebruikers #TSC16) twijfelde ik ook niet. Dit is leuk! En dit wil ik vaker doen.

Is dit blogje brandend content? Nee tekst van iemand die lol heeft in haar werk.

 

6 reacties

Reactie van Jeroen Mirck

Hear, hear! Leuke merknaam trouwens, Roosroasts. :)

Reactie van Remco Janssen

Ik was echt wel bij je koffie komen drinken! #coffeesnob

Reactie van Isabel Mosk

Go go go Roos! En de koffiebar gaat er vast ooit komen!

Reactie van Marco Heijkoop

Hoop wel dat je die domein naam geregistreerd hebt?' http://www.roosroasts.nl.'

Reactie van Kim van Velzen

De geur van gebrande koffiebonen hangt nog steeds/al over Durgerdam.

Reactie van anna-maria

Fijn dit... je bent gewoon goed.

Reactie formulier