The Social Conference - 12/2/2015

Events

The Social Conference - 12/2/2015

Op 12 februari 2015 spreek ik op #TSC15 - The Social Conference

Social events waar ik met een gevuld hoofd en actielijst mee thuis kwam. Het waren er vorig jaar minder dan een handje vol. Ook omdat er al zoveel over geschreven is en er stomweg te veel aanbod is. Ook bij vakgenoten hoor ik de uitspraak: 'social-media-event-moe', steeds vaker vallen.

Ik moest dus wel even achter mijn oren krabbelen toen de mensen achter The Social Conference me weer vroegen om mee te denken over en te spreken op dit congres. "Is alles al niet gezegd?" heb ik volgens mij geantwoord. Maar met dit event op mijn lijstje als een van de waardevolste van 2014 gaan we het op februari 2015 NOG beter doen! 

De line-up is nog niet helemaal af. Maar paar prachtige social business cases staan op het podium. Waaronder die van de Rabobank, waar Boy Sleddering (@boysleddering) zal toelichten waarom hij met mandaat vanuit de board, juist social binnen de bank brengt vanuit hun cultuurveranderingsprogramma. Hij laat zien dat het juist niet om techniek gaat maar om gedrag. De case ken ik goed, vanuit Social Embassy heb ik de Rabobank in dit traject verder mogen helpen. De case laat heel sterk zien dat zo'n grote organisatie stomweg niet over 1 nacht ijs kan lopen.

Jeroen Bertrams haalt vilein uit naar organisaties en merken die social verkeerd oppakken. Meer dan 150 onderzoeken heeft hij gelezen om dit vast te leggen in zijn recent verschenen boek: 'Bedwing het monster social media'. Hij stelt dat met zijn inzichten, hij mensen en bedrijven kan helpen om de controle over social media terug te krijgen. Maar kun je wel controle hebben? Ik heb de eer om hem hierover te interviewen en zal jullie daar graag bij betrekken. 

Natuurlijk spreekt KLM . "Niet weer!" hoor ik julllie denken. Maar de organisatie zit nog lang niet stil en ook afgelopen jaar hebben zijn zoveel learnings gehad en 'winsten' (http://www.emerce.nl/nieuws/klm-verdient-jaarlijks-25-miljoen-via-sociale-media) die Karlijn Vogel -Meijer in alle openheid met jullie zal delen. 

Erwin Blom (@erwblo) en Roeland Stekelenburg (@stekel) zullen als een soort Waldorf en Statler de online ontwikkelingen bespreken. Ongezouten en stellig zullen zij met ons hun leringen delen. 

En ik wil een van de beste online (De) Correspondent op het podium, dus bij deze mijn verzoek aan Dimitri Tokmetzis (@tokmetzis) wil je 12 februari komen spreken op The Social Conference 2015?

Het wordt gewoon goed, een event waar je bij wilt zijn geweest. We zijn nog druk bezig met het programma, heb je een tip/suggestie voor sprekers? laat het me graag weten op @roosvanvugt

Eén reactie

Reactie van Ronald Velten

helaas moet ik dit jaar laten schieten .... Denk dat belangrijkste verschuiving moet zijn qua content van social media, social listening naar social business. Maar dat hoef ik je niet uit te leggen ;-)

Reactie formulier