Niet relevant wordt relevant

Social Business

Niet relevant wordt relevant

Mijn laatste kwartaal van 2015 zit er bijna op. Met twee weken kerstvakantie in het verschiet, kijk ik met een tevreden glimlach terug naar afgelopen jaar. Wat is ondernemen leuk (!!) en zelfs dat klinkt als een understatement bij het gevoel wat ik er van krijg. Maar er overvalt me soms ook een gevoel van bevreemding. Wat mij opvalt, dat bij de bedrijven waar ik binnen stap, het allemaal nog steeds niet zo vanzelfsprekend is. Het gebruik van social media dus. En keer op keer krijg ik die ene vraag: "ja maar al die niet relevante berichten, wat moet ik daar nu mee?."

Afgelopen kwartaal mailde de woordvoerder van NIBC mij. Of ik voor een business unit van ze een training wilde verzorgen. Ik 'ken' Marc Potma al best lang. Maar sinds afgelopen maand pas 'irl' vertaald: in real life'. Onze connectie begon op Twitter. We deelden een gezamelijke passie, onze Volkswagen T2 bus. Daar spraken we soms online via wat tweets over. En luisterenden en reageerden soms ook op elkaars andere berichten. Niks relevants. Slechts interesse.

Maar door die ene connectie online, is nu offline een mooie opdracht voor mijn bureau Merkwerker ontstaan. Dinsdag train ik eerst de hele marketingcommunicatie afdeling en daarna de business.

Niet relevant wordt opeens relevant.

En bijna eigenlijk iedere klant van het afgelopen jaar is zo online ontstaan. En natuurlijk via-via. Social media is gewoon (net)werken. 

Bijna vakantie. Ik werk niet, maar zal er op Twitter, LinkedIn, Instagram, Swarm en (soms) Facebook zeker zijn. Niet relevant. :-)

 

(Oh en dank: Xebia, IADC, AVROTROS, NIBC, ACHMEA, BBIE (of eigenlijk Paul Blok), LinkedIn (graag die training in 2016) en Zaak&Vrouw voor de leuke opdrachten afgelopen kwartaal!)

 

 

2 reacties

Reactie van Chantal

Top, Roos! Er komt ook zeker weten weer eens een moment dat wij weer gaan samenwerken! * Projactive, T2, Kluwer, verder niet relevant *

Reactie van Hermannus

Mooi! Is dit niet een prachtig voorbeeld/variant van the strenght of the weak ties?

Reactie formulier